Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2010 16:33 - По отношение на втората част на въпроса.
Автор: severen3 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 387 Коментари: 0 Гласове:
0



 До третото тяло отьждествяването и мислите идват едновременно, между тях не съществува никакъв интервал. Вие и вашите мисли сте единни - вие не можете да се отделите от тях. Когато се гневите, не е правилно да се каже, че вие се гневите. Правилно е да се каже, че сте се превърнали в гнева, защото за да бъдете гневни, трябва да има възможност да сте и не-гневни. Например, аз казвам: "Аз движа ръката си". Ако ме попитате: "А сега спри своята ръка", аз ще отговоря: "Това е невъзможно. Ръката продължава да се движи". Тогава вие ще се заинтересувате какво имам предвид, твърдейки, че движа ръката. Аз ще ви кажа, че ръката се движи, защото ако аз движа ръката, то аз ще мога и да я спра. Ако не мога да спра ръката, то нямам право и да я обявявам за моя собственост. Поради това, че вие не можете да спрете мислите, пълното отьждествяване с тях продължава до третото ниво. До третото тяло вие сте мислите. До третото тяло, твърдейки, сражавайки се с мислите на човека, ние се сражаваме със самия човек. Ако кажем: "Това, което казваш, не е вярно", той никога няма да почувства, че са неверни думите му. В него ше възникне усещането, че той не е прав. Кавгите и конфликтите идват не поради твърденията, а поради "Аз-а" - тъй като съществува пълното отьждествяване. Да нападнат вашите мисли означава да нападнат вас. Дори ако кажете, че не възразявате, че нечия гледна точка не съвпада с вашата, в дълбочина ще почувствате, че противоречат на вас. Нерядко самият въпрос се отхвърля настрани и ние започваме да воюваме само поради тази причина, че ни възразяват. Вие се придържате към определена гледна точка само поради това, че това е била ваша идея, вие сте я обявили за своя концепция. До третото тяло включително между вас и мислите няма никаква дистанция. Вие сте мислите. На четвъртото ниво започват проблясъци на разбиране на вашата отделеност от мислите. Но вие още не можете да спрете потока на мислите, защото още съществуват дълбоките корени на асоциациите. Горе вие усещате себе си като отделен клон - седите на един клон, а мислите - на друг. Но в дълбочина вие и мислите както и по-рано сте единно цяло. Следователно, такова разделение е привидно, ние сме под впечатлението, че ако нашите връзки с мислите се разкъсат, мислите ще спрат. Но те не спират. На по-дълбоко ниво връзката с мислите продължава.       На четвъртото ниво започват изменения  Възниква усещане за отделеност от мислите, но мисловният процес както и по-рано остава механичен. Вие не можете нито да спрете мислите, нито да ги предизвикате към съществуване. Ако аз кажа: "Спри своя гняв и докажи, че ти си господарят", това ще бъде равносилно на изказване от типа: "Прояви гняв, докажи, че ти си господарят". Щом ви се удаде да проявите гняв по собствено желание, вие действително сте станали господарят. Тогава вие ще можете и да спрете гнева по всяко време. Интересен е фактът, че да се предизвика гнева е по-лесно, отколкото да се спре. Затова, ако искате дастанете господар на емоциите, започнете с опити за предизвикване на гняв (или друга емоция). В ситуациите на проява на гнева вие сте спокойни, но в ситуацията на спиране на гнева вие вече сте емоционално раздвижени, затова дори не осъзнавате себе си. Нима е възможно в такова състояние да се спре гневът? Винаги е по-лесно да се започне експеримент, отколкото да се прекрати. Например, започнали сте да се смеете, но след това се оказва, че не е толкова лесно да спрете смеха. Но ако вие не се смеете, без труд можете да предизвикате смях. Тогава ще познаете тайната на смеха - откъде се появява и как става - но вие ще научите и тайната на спиране на смеха и ще можете да го спрете. На четвъртото ниво вие ще започнете да виждате, че вие и вашите мисли сте отделни едни от други, че вие не сте мислите. При появата на състоянието на не-ум се появява и свидетел, при появата на мислите свидетелят изчезва. В интервалите между мислите вие осъзнавате своята отделеност от мислите. Тогава между вас и мислите изчезват всякакви асоциации. Но дори след това вие оставате безпомощни наблюдатели, обаче всички усилия трябва да бъдат насочени в четвъртото ниво. Аз определих две възможности на четвъртото ниво - дадената от природата и достиганата чрез медитация. Вие постоянно ще преминавате от едната в другата. Първата възможност са мислите, втората - разбирането. В момента на достижение на втория потенциал - вивека, или разбирането - четвъртото тяло отпада, както и отьждествяването на съзнанието с ума. Когато достигнете петото тяло, отиват си две неща - четвъртото тяло и отьждествяването.  


Тагове:   отношение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: severen3
Категория: Лични дневници
Прочетен: 67172
Постинги: 80
Коментари: 17
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930