Постинг
26.05.2010 16:25 -
Четвъртото тяло няма никакви граници
Между него и третото тяло няма дори прозрачна стена. Има очертание, но няма стена, затова и не е необходим никакъв метод за проникване в него. Който е достигнал третото си тяло, лесно може да влезе в четвъртото.
Но да се излезе от рамките на четвъртото е също толкова трудно, колкото и от първото, тъй като завършва менталното ниво. Петото тяло е духовното тяло.
Петото тяло е духовно. Преди да се достигне, трябва да се преодолее стена, но не такава, каквато е стената между първото и второто. Сега стената е между различните измерения. Започва нов план.
Четирите предишни тела принадлежат на едно и също измерение. Разделени са по хоризонталата. Сега вече разделението е по вертикалата. И стената между четвъртото и петото тела е по-висока, отколкото при което и да е от по-нисшите тела, защото нашият поглед по традиция е хоризонтален, а не вертикален. Ние гледаме на една или друга страна, а не нагоре и надолу. Движението от четвъртото към петото тяло е преход от нисш към висш план. Разликата вече не е между външното и вътрешното, а между нисшето и висшето. Не можете да преминете към петото ниво, докато не започнете да гледате нагоре.
Умът винаги гледа надолу. Ето защо системата йога е против ума. Умът тече надолу като вода. Водата никога не е била символ на духовна система, защото самата й природа е да тече надолу. Огънят е символ в много духовни системи. Огънят винаги е устремен нагоре и никога надолу. Затова той е символ на придвижването от четвъртото към петото тяло. Трябва да престанете да гледате надолу и да погледнете нагоре.
Но как да се гледа нагоре? Какъв е начинът? Навярно сте чували, че по време на медитация очите трябва да са насочени към аджна чакра. Очите са фокусирани нагоре, сякаш искате да видите черепа си отвътре. Очите са също символ, символ на виждането. Нашето зрение, способността да виждаме се асоциира с очите, те стават средство за вътрешно виждане. Ако вдигнете очи нагоре, виждането ви също се обръща нагоре.
Раджа йога започва от четвъртото тяло. Само хатха йога започва от първото, другите йоги - от другите тела. Теософията започва от второто, а някои други системи от третото тяло. Тъй като цивилизацията започва да прогресира след четвъртото тяло, много системи започват от него. Но от него може да се започне само когато предишните три тела са отработени в предишни животи. Тези, които изучават раджа йога по книги или под ръководството на свами и гуру, без да знаят дали са отработили трите си по-нисши тела, непременно ще се разочароват, защото не може да се започва директно от четвърто ниво. Отначало трябва да се преминат първите три. И едва тогава - четвъртото. Четвъртото тяло е последното, от което може да се започва. Има четири вида йога: хатха йога - за първото, мантра йога - за второто, бхакти йога - за третото, раджа йога - за четвъртото тяло. В предишните времена всички трябвало да почват от първото тяло, но днес не е така, защото съществуват много и различни хора - едни са стигнали в предишния си живот до второто тяло, други - до третото и т.н. Но що се отнася до сънищата, непременно трябва да се започва от първото тяло. Само тогава ще узнаете всичките му диапазони и граници.
В четвъртото тяло съзнанието ви трябва да прилича на огън - да се стреми нагоре. Има много начини за проверка. Например, ако умът е насочен към секса, това е като течението на водата надолу, защото сексуалният центърът се намира надолу. .
В четвъртото тяло е нужно погледът да се обърне, нагоре, а не надолу. Ако на съзнанието му предстои да се издига, трябва да се започва от центъра над очите, не по-ниско. Има само един център по-високо от очите, от който може да се тръгне нагоре - аджна. Затова погледът трябва да се концентрира нагоре, в третото око.
В живота постоянно ни се напомня за третото око. В Индия омъжената жена се различава от девойката по червената точка върху третото си око. Девойката трябва да гледа надолу към сексуалния си център, а щом се омъжи, трябва да насочи поглед нагоре. Сексът трябва да се промени от сексуалност към нещо извън нея. За да й се напомня това, жената носи цветния знак тилак на третото око.
Много хора носят на челото си тилак. Различните саняси и поклонници ползват голямо разнообразие от знаци. Използват също и сандалова паста - чандан. Щом очите бъдат обърнати нагоре към третото око, в този център се разгаря силен пламък. Усеща се парене. Отваря се третото око и е необходимо да се охлади. За тази цел в Индия използват сандалова паста, тя притежава характерен аромат, който има отношение към третото тяло и неговата трансцедентация. Прохладният аромат на пастата и особеното място на нанасянето й напомнят за третото око, привличат вниманието нагоре.
Ако затворите очи и аз докосна с пръст мястото на третото око, всъщност няма да се докосна до него, но вие ще го усетите. Достатъчно е едно леко докосване без натискане, съвсем леко докосване. Затова сандаловият аромат, нежното допиране и усещането за прохлада е напълно достатъчен, за да се насочи постоянно вниманието ви в третото око.
За да се премине отвъд четвъртото тяло има само една техника, един метод - гледане нагоре. Сиршасана -челната стойка на глава, обърнатата поза на тялото, дава добри резултати, защото очите по принцип гледат надолу. Дори ако стоите на глава, вие пак гледате надолу. Но в тази поза "надолу" е всъщност "нагоре". Течението на енергията надолу е пренасочена възходящо.
Ето защо по време на медитация, без да знаят това, много хора застават в обърнати пози. Започват да правят сиршасана, защото се е променила посоката на потока от енергия. Умът толкова е свикнал енергията да тече надолу, че когато това се промени, той не се чувства добре.
Заставайки на глава хората се успокояват, защото енергията отново тече надолу. Но по отношение на центровете, на чакрите, това е възходящо движение.
Сиршасана е използвана като метод за преход от четвъртото в петото тяло. Главното, което трябва да се запомни, е че трябва да се гледа нагоре. Това може да се постигне чрез тратака (втренчено гледане в определен предмет), концентрация върху слънцето и по много други начини.
Но най-добре е да се прави вътрешно. Просто затворете очи!
Все пак, отначало трябва да се премине през първите четири тела, иначе техниката няма да ви помогне, а само може да ви причини разстройство и психични заболявания, защото се нарушава приспособимостта на цялата система. Четирите тела гледат надолу, а вие, с вътрешния си ум, гледате нагоре. Тогава е голяма вероятността да заболеете от шизофрения.
Аз считам, че шизофренията е резултат от точно такава ситуация. Ето защо обикновената психиатрия не може да проникне в шизофренията. Умът на шизофреника работи едновременно в две противоположни посоки - намира се отвън, а гледа навътре, стои вън и гледа нагоре. Необходимо е цялата система да е в хармония. Ако още не познавате физическото си тяло отвътре, тогава съзнанието ви ще е насочено надолу. Това е здравият, верният подход. Никога не се опитвайте да обърнете нагоре ум, който се движи отвън, защото ще завършите с раздвояване и шизофрения.
Нашата цивилизация и религия носят главната отговорност за раздвояването на личността на човека. Те не се интересуват от пълната хармония. Има учители, които преподават методи за вдигане на енергията нагоре на хора, които още дори не са влезли вътре във физическото си тяло. Методите работят, но половината от личността остава извън тялото си, а втората половина се движи нагоре. И се получава страшно раздвоение. Човек става двама различни души - понякога един, понякога друг, веднъж мистър Джекил, друг път д-р Хайд.
Съществува възможност да станем седем различни души наведнъж. Тогава се получава тотално разцепление. Човекът става седем различни енергии. Една част от него се движи надолу, държейки се за първото тяло, друга е свързана с второто, някаква друга - с третото. Една част върви нагоре, друга - кой знае накъде. Липсва му център.
Гурджиев оприличава такъв човек на дом, в който стопанинът отсъства и всеки слуга заявява, че именно той е стопанин. Когато почука някой, слугата, който е най-близко до вратата, влиза в ролята на стопанин. На следващия ден друг слуга отваря вратата и заявява, че той е стопанинът.
Шизофреникът няма център. А ние всички сме такива! Ние просто мъничко сме се приспособили към обществото, това е всичко. Разликата е само в степента. Стопанинът отсъства или спи и всяка наша част заявява правата си. При сексуално влечение стопанин става сексът. Морал, семейство, религия - всичко е забравено. Сексът става пълноправен собственик на дома. А когато премине, след него идва разочарованието. Здравият смисъл взема връх и заявява: "Аз съм стопанинът". Сега той се разполага и лишава секса от всякакви права.
Всеки сам иска да управлява дома. Когато възникне гняв, той става стопанин. Сега няма място нито за здравия разум, нито за съзнанието. Никой не е в състояние да противостои на гнева. Поради това и не се разбираме един друг.
Човекът, който ви обича, изведнъж се разсърдва и любовта изчезва. Вие сте в недоумение - всъщност обичал ли ви е изобщо? Любовта е била само слугата, така както и гневът. А стопанинът не си е вкъщи. Затова обикновено на никого не може да се доверите. Нали човекът не е стопанин и всеки слуга може да оглави дома му. А самият човек го няма, той е никой, той не е единен.
Съветвам ви да не правите опити с техниките за гледане нагоре, докато не бъдат преминати първите четири тела. Иначе ще настъпи разцепление, през което не може да се прехвърли мост, и ще се наложи да чакате ново въплъщение, за да започнете всичко отначало. Най-добре е да се практикуват техниките, които започват от началото. Ако в предишните си раждания вече сте преминали трите първи тела, много бързо ще преминете през тях. Няма да имате затруднения. Вие ще познавате пространството, ще познавате пътя. Те ще преминат през вас и вие ще ги познаете - нали вече сте ги минали! Тогава можете да вървите нататък. Затова настоявам винаги всеки да започва от първото тяло. Всеки!
Движението след пределите на четвъртото тяло е много важно. До четвъртото тяло вие сте човек. Сега ставате свръхчовек. В първото тяло сте просто само животно. С второто у вас се проявява човешкото. И чак в четвъртото то напълно разцъфтява. Цивилизацията не е стигнала по-далеч от четвъртото. .
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 8
Архив